آذر 89 - از دبیرستان تا دانشگاه.........
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 704437

  بازدید امروز : 32

  بازدید دیروز : 87

از دبیرستان تا دانشگاه.........

 
 
نویسنده: منصورریگی ::: چهارشنبه 89/9/24::: ساعت 11:49 صبح
 

                                           نکته های جالب

خون دماغ

طبق آمار به طور تقریبی یک نفر از هر 10 نفر دست کم یکبار سابقه خونریزی شدید از بینی داشته است. خونریزی ممکن است جزئی و یا خیلی شدید باشد. بعد از خونریزی‌های قاعدگی، خونریزی بینی شایعترین خونریزی خودبخودی در انسان است که به علت پارگی عروق مخاط بینی که بدون محافظ می‌باشد اتفاق می‌افتد. شایعترین محل خونریزی در اطفال و بالغین جوان قسمت قدامی تیغه بینی است ( که ناحیه کیسلباخ kisselbakh یا لیتل little نامیده می‌شود). خونریزی این ناحیه را می‌توان به آسانی کنترل نمود. مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین محل خونریزی در قسمت خلفی – فوقانی جدار خارجی و تیغه‌ی وسط بینی در اشخاص مسن است.

شایعترین علت خونریزی بینی ضربه یا تروما است. ضربه‌های شدید باعث شکستگی استخوان بینی شده و ضربه‌های خفیف نظیر دستکاری بینی با انگشت آسیب به ناحیه لیتل وارد آورده و سبب از بین رفتن موکوس محافظ آن ناحیه می‌شود.
عوامل مهم در کنترل خونریزی‌های بینی عبارتند از: علت، محل خونریزی، نحوه معالجه آن.

عوامل موضعی:
 در میان عوامل موضعی که سبب خونریزی بینی می‌شوند، می‌توان از ضربه‌های وارده به صورت، واکنش التهابی تغییرشکل ساختمانی، وجود جسم خارجی، تماس با مواد شیمیایی سمی، مداخله جراحی و تومورهای داخلی بینی نام برد. ضربه‌ی موضعی یکی از شایعترین علل خون دماغ است. وارد کردن لوله بینی- معدی (افزایش مداوم فشار هوایی بینی) دستکاری داخلی بینی و بازیابی جسم خارجی داخل بینی که سبب پاسخ التهابی شدید شده است، همه می‌توانند مسئول خونریزی بینی باشند عمل‌های جراحی داخلی بینی و شکستگی‌های استخوان بینی، دیواره سینوس‌های صورت- کاسه چشم و قاعده جمجمه هم می‌تواند سبب خون دماغ شوند.

بد شکلی‌های ساختمانی:
به شکل مادرزادی یا اکتسابی می‌توانند سبب درگیری قسمت غضروفی یا استخوانی تیغه‌ی بینی یا شاخک‌ها شوند. در این حالت هوای دمیده شده با سرعت و تلاطم بیشتری وارد بینی می‌شود. این مسئله سبب خشکی غشای مخاطی- التهاب و دلمه بستن می‌شود. برداشتن دلمه‌ها از طریق پاک کردن بینی یا با فشار وارد کردن هوا از راه بینی انسداد یافته عروق خونی سطحی را در معرض قرار می‌دهد و موجب خونریزی می‌شود.
سرطان‌های متعددی می‌توانند با خونریزی‌های خودبخودی بینی تظاهر کنند یکی از عوامل خونریزی شدید بینی در پسران، آنژیوفیبروم است. این تومور خوش خیم عروق که از ناحیه بینی- حلقی منشاء می‌گیرد ممکن است به صورت خودبخودی یا در پاسخ به ضربه خونریزی کند.

درمان کلی:

1- حفظ خونسردی
2- بیمار باید بنشیند و بالاتنه‌ی خود را به جلو خم کند و دهان خود را باز نماید او در این حالت می‌تواند خون را تف کرده و آن را قورت ندهد سرانجام بالاتنه باید به حالت معمول در آید.
تنها اگر به مدت 5 دقیقه قسمت جلوئی بینی را در سمت خونریزی به روی تیغه‌ی بینی با انگشت دست بفشاریم بسیاری از خونریزی‌های بینی مهار می‌شوند به بیماران گوشزد می‌شود که پنبه یا دستمال در بینی خود نگذارند. زیرا ممکن است هنگام در آوردن آنها دچار مشکل شوند و مخاط بینی بیشتر دچار آسیب شوند. اگر سابقه خونریزی شدید یا طولانی وجود دارد یا در حین معاینه بیمار دچار افت فشار خون ارتوستاتیک (کاهش فشار خون وضعیتی) می‌شود. تعیین سطح هموگلوبین و هماتوکریت جهت تصمیم‌گیری در مورد ضرورت تزریق خون به بیمار الزامی است.
3- کمپرس‌های سرد باید پشت گردن و همچنین پشت بینی گذارده شود.
4- پایین آوردن فشار خون
5- قطع داروهای ضد انعقادی

بیشتر اینجا

چرا رنگین کمان به صورت « کمان » دیده می شود ؟

اولین کسی که به طور جدی در باره این مسئله مطالعه کرد رنه دکارت بود . قبل از دکارت کسانی مانند قطب الدین شیرازی یا تیودوریک در این باره تحقیق کرده بودند . دکارت با توجه به قوانین شکست همزمان ولی به طور جداگانه از اسنل ( بنیان گذار اصلی قوانین شکست و بازتاب ) به شرح رنگین کمان پرداخت و در سال 1637 نتایج خود را منتشر کرد .
یکی از دوستان مطلبی در این باره نوشته بودن و چون مختصر است همون مطلب رو اینجا می گذارم.
اول از همه توجه کنیــد کـه قطـره هـای آب در حـال سـقوط کروی شکل اند ، پس به سراغ نحوه برهــم کنـش یـک پرتـو نـور سـفید ، بـا یـک کـره شـفاف مـی رویـم . اگر کمـی بـــا چگونگی شکل گیری رنگین کمان آشنا باشید می دانیــد کـه رنگین کمان اصلی را مجموعه پرتوهایی که در مرز قطرهوا، دوبار شکسته و یک بــار بـاز تـابیده انـد، مـی سـازند و چـون ضریب شکست آب برای رنگهای مختلف متفاوت است، نور سفید در ضمن این شکســت هـا بـه اجـزای رنـگیاش تجزیـه میشود، اما نور خورشید پیوسته است و در تمــام نقـاط رو بـه نور قطره با آن برخورد می کند که شرایط بازتاب و شکســت در هر یک از این نقاط ، متفاوت است.

مثلا پرتو نوری که راستای آن از مرکز قطره می گذرد، بدون شکست وارد آن شده و در سوی دیگر باز تابیده مــی شـود و روی همان مسیر ورودی بــه بـیرون بـر مـی گردد. بـه عبـارت دیگر پرتو به وسیله قطره 180 درجه تغییر جهت می دهــد، در مقابل اگر پرتو نور مماس بر قطره به آن بتابد، می توانید ببینید که هنگام ورود به بیشـترین مـیزان ممکـن مـی شـکند و پرتـو خروجی با پرتو خروجــی بـا پرتـو ورودی زاویـه حـدود 165 درجه می سازد، بررسی بیشتر نشان می دهد که در بین این دو وضعیت حدی ، زاویه انحـراف زاویـه بیـن پرتـو خروجـی و ورودی از 180 درجه کاهش می یابد بــه مقـدار کمینـه 138 درجه می رسد و سپس دوباره تا 165 درجه بالا مــی رود، امـا چون در اطراف مقدار کمینه، تغیـیر زاویـه کـم اسـت، بخـش بزرگی از نور فـرودی ، در حـول و حـوش ایـن زاویـه 138 درجه از قطره خارج می شود. به عبــارت دیـگر ، شـدت نـور خروجی در تمام زوایا یکسان نیست و بیشتر نـور رنگینـی کـه از قطره بیرون می رود، با جهت تابش خورشید، زاویه حــدود 138 درجه یا معادل آن 42 درجه می سازد. البته ایــن زاویـه، بستگی به رنگ پرتو دارد و بین 40 تا 42 درجه برای رنگهای قرمز تا بنفش متفاوت است. بنابراین می توان تصور کـرد کـه تنها در زوایای حــدود 42 درجـه ، پرتوهـای رنـگی بـه طـور مؤثر از قطره خارج می شوند.

حالا تصور شکل رنگین کمــان، کـار سـاده ای اسـت، فـرض کنید در بعد از ظــهر ، خورشـید در حـال تـابش و فضـا پـر از قطره های کروی آب است و شما هم پشت به خورشــید و رو به شرق ایستاده اید، در این وضعیت نور رنــگی کـه بـه چشـم شما می رسد، مجموعه نورهای خـارج شـده از تمـام قطراتـی است که خط واصل چشم شما و آنها با راستای نور خورشید، زاویه بین 40 و 42 درجه می سازد.

مکان هندسی این قطره ها مخروطی بــه رأس چشـم شماسـت که نیم زاویه رأس آن حدود 42 درجه است. چیزی که شما از رأس این مخروطی می بینید مقطع آن است، یعنی یک نوار دایره ای به پهنای زاویه ای بین 40 و 42 درجه که رنگهای قرمز تا بنفش را در خــود جـای داده اسـت، البتـه
سطح افق، این دایره را قطع می کند و چون قطـرات آب تنـها در هـوا حضـور دارنـد، شـما تنـها کمـانی از یـــک دایــره را میبینید. این کمان، وقتی پرتو خورشید موازی با افـق اسـت، یعنی هنگام غروب به بیشینه خــود مــی رسـد و بـه نیـم دایـره تبدیل می شود. البته در آســمان و مثـلا از درون هـواپیمـا در شرایط مساعد می تـوان رنگیـن کمـان دایـره ای را هـم دیـد.

بیشتر اینجا

 آنطرف رنگین کمان کجاست؟

وقتی در طول بارندگی فقط یک رنگین کمان می بینیم در واقع چند رنگین کمان وجود دارد؟ پاسخ این سؤال آنطور که فکر می کنید ساده نیست! وقتی نور وارد یک قطره آب می شود، در داخل قطره بازتاب کرده، و آنچه به چشم ما باز می تابد رنگین کمان را تشکیل می دهد. هر قطره باران، نوری را که واردش می شود در تمام جهات ممکن بازتابانده و می شکند. اولین بار که نور با قطره برخورد می کند، یک پرتو کسری از آن نور بازتاب می کند و و بقیة آن در طول قطره حرکت می کنند تا به پشت قطره از سمت داخل برخورد کنند. دوباره، مقداری از نور شکت خورده و مقداری بازتاب می کند. در هر برخورد با سطح سطح داخلی قطره، مقداری از نور باز می تابد و در قطره می ماند، و باقیماندة آن خارج می شود. بنابراین پرتو های نور می توانند بعد از یک، دو، سه بازتاب داخلی یا بیشتر از قطره خارج شوند.

وقتی شما دو رنگین کمان می بینید، اولین یا اصلی ترین کمان در زاویة 42 درجه، با نور قرمز در بیرون و نور بنفش در داخل به طور واضح دیده می شود. کماان دوم همیشه کم رنگ تر بوده و بواسطة بازتاب دوم با رنگهای معکوس (بنفش در بیرون و قرمز در درون) در زاویة 51 تشکیل می شود. اسحاق نیوتن یک معادله ریاضی بر حسب اندازه زاویة رنگین کمانها بعد از بازتاب N اُمِ داخل قطره بدست آورد. او معتقد بود که در بازتاب سوم نور کافی وجود ندارد که در واقع شخص آنرا ببیند، از اینرو هرگز مسئله را برای 3=N حل نکرد. ادموند هالی، بعد از نامگذاری ستارة دنباله دار هالی، محاسبات را بر دوش گرفت و کشف کرد که سومین رنگین کمان در زاویة 40 درجه و 20 ثانیه تشکیل می شود، و شگفت زده شد. این رنگین کمان نبایستی در مقابل خورشید تشکیل شود بلکه دور تا دور خورشید تشکیل می شود! دو هزار سال بود که بشر به اشتباه در طرف دیگر آسمان در جستجوی این کمان بود.

دیالیز

علاپم فردی که کلیه خود را از دست داده است:عرق فرد بوی ادرار میدهد - رنگ پوست تیره میشود و... .
مدت زمان دیالیز در دنیا 16 ساعت است.
دستگاههای دیالیز:فرزینوس 8 بی و فرزینوس 8 سی.
موارد استفاده از عمل دیالیز :خوردن سم -کسی که در کما به سر میبردو کسی که کلیه خود را از دست داده است.
عوارض استفاده از عمل دیالیز :انباشتن اوره باعث خارش میشود-عمل جنسی را مختل میکند-در مایعات محدودیت ایجاد میکند -باعث افزایش فشار وارد بر قلب میشود-مشکلات ریوی ایجاد میکند-درد استخوان بوجود می آید-محدودیت لبنیات و میوه به
خصوص موز بوجود میاید زیرا که فسفر جای کلسیم را می گیرد.
انواع دیالیز:
1- دیالیز صفاقی: در زیر شکم پرده صفاق وجود دارد با متصل کردن یک لوله به پرده صفاق روزانه یک لیتر مایع وارد بدن میشود که پس از چند ساعت مواد دفعی و زاپد توسط همان لوله از بدن خارج میشود. این نوع دیالیز باید در محیط استریل انجام گیرد و فرد نیز باید انسان منظم و تمیزی باشد تا از عوارض بعدی جلوگیری شود.

2-دیابیز به کمک دستگاه فرزینوس :ابتدا باید با استفاده از یک جراحی کوچک سیاهرگ بدن را به سرخرگ متصل کرد زیرا که فشار درون سرخرگ برای انجام این کار مناسب نیست و بعد سرخرگ را توسط سیاهرگ به دستگاه متصل میکنند و بعد از 45 روز عمل دیالیز انجام میگیرد .

 

آلومینیوم
خواص و کاربردهای آلومینیوم
آلومینیوم فلزی بسیار سبک، چکش خوار است و به رنگ سفید نقره ای است و چگالی آن تنها یک سوم مس یا فولادی است. آلومینیوم رسانای خوب گرما و الکتریسیته است، نور و گرمای تابشی را منعکس می کند، غیر مغناطیسی است . آن را می توان با فلزات دیگر آبکاری کرد یا با رنگ، لاک و الکل، یا ورقه ی پلاستیک پوشانید گرچه آلومینیوم را برای اندام های زنده غیر سمی و بی اثر می دانند اما تحقیقات نشان داده است که در کسانی که مبتلا به آلزایمر هستند میزان آلومینیوم مغز آن ها نسبت به افراد دیگر بالاتر است.

آهن زودتر زنگ می زند یا آلومینیم؟
می دانیم که از اثرات نا مطلوب اکسیژن بر روی بسیاری از مواد و عناصر پوسیدگی، فساد و زنگ زدن است.
در پاسخ به سوال فوق باید گفت که آلومینیم زودتر از آهن زنگ می زند اما این زنگ زدگی به رنگ بدنه ی خود آلومینیم است و پس از زنگ زدن لایه ای به عنوان عایق روی هسته ی آلومینیم را پوشانده و مانع از رسیدن اکسیژن به آن می شود، در حالی که آهن دیرتر از آلومینیم زنگ می زند اما زنگ زدگی آن به صورت پوسته شدن است و رنگ نامطلوبی در برابر آهن دارد.
پس بنابر این زنگ زدگی آلومینیم دارای اثرات مثبت و زنگ زدگی آهن اثری منفی و مخرب دارد و باید در این گونه موانع از انواع ضد زنگ ها استفاده کرد.

 

مبع:سایت ملاصدرا


 
نویسنده: منصورریگی ::: چهارشنبه 89/9/24::: ساعت 11:49 صبح
نمونه سوال ریاضی 2
 
نویسنده: منصورریگی ::: چهارشنبه 89/9/24::: ساعت 11:49 صبح
نمونه سوال ریاضی 2
 
نویسنده: منصورریگی ::: چهارشنبه 89/9/24::: ساعت 11:49 صبح

نمونه سوالات ادبیات سال سوم تجربی و ریاضی

 

1.معنی کدام کلمه نا درست است؟(آزاد68)

1)خضرت:سبزی         2)صفوت:روشن            3)قسیم:صاحب جمال          4)سقیم:نادرست

 

2)در این بیت رقیب چه معنی می دهد؟ ایزد که رقیب جان خرد کرد/ نام تو ردیف نام خود کرد(سراسری 65)

1)دشمن                   2)حریف                  3)عاشق                 4)نگهبان

 

3)معانی درست همه ی کلمه های انابه- ینبوع – متنبه – سطوت  به ترتیب کدام است؟(سراسری83)

1)توبه-جنگل-عابد-تندی                  2)پشیمانی-کوه-هوشیار-غلبه

3)غرور-دریا-بیزار-وقار                  4)بازگشت- چشمه-آگاه-حشمت

 

4)مفهوم عبارت (وظیفه ی روزی به خطای منکر نبرد) از کدام گزینه دریافت نمی شود؟(سراسری83)

1)زبانم را ثنای خود در آموز           2)کرم های تو ما را گستاخ

3)عذر پذیرنده ی تقصیرها               4)روز بر آرنده ی روزی خوران

 

5)با توجه به معنی املای کدام واژه درست است؟(آزاد 83)

1)فصحت – گشادی خاطر                        2)کنّاص- رفتگر

3)عزلت-گوشه نشینی                              4)سله- جایزه

 

6)در بیت ز نیروی گردان و زخم سران/شکسته شد آن تیغ های گران معنای ((زخم)) چیست؟(سراسری75)

1)جراحت              2)ضربت                    3)شکستگی               4)رنج

 

7)معنای کدام کلمه نادرست است؟(سراسری81)

1)برگستوان:لباس جنگی            2)دوال:لگام مخملی مزیّن به زر و سیم

3)فتراک:ترک بند                     4)گبر:نوعی زره و لباس جنگی

 

8)در مصراع نجنبید یک شیر بر پشت زین از چه آرایه ای استفاده شده است؟(آزاد 83)

1)اغراق               2)حسّ امیزی           3)کنایه                   4)استعاره

 

9)پیوستگی منظم اعمال و حوادث داستان که مبتنی داستان که میتنی بر رابطه علت و معلولی است چه نامیده می شود؟(سراسری 80)

1)درون مایه                2)زاویه دید         3)لحن و سبک               4)هسته

 

10)غلامحسین ساعدی در کدام نوع ادبیات آثاری از خود به جای گذاشته است؟(آزاد83)

1)پایداری          2)عرفانی                       3)حماسی            4)داستانی


 
نویسنده: منصورریگی ::: چهارشنبه 89/9/24::: ساعت 11:49 صبح
1.رسوبات به وسیله چه عواملی به وجود می آیند و به چه شکلی ته نشین می شود؟

2.چند درصد پوسته زمین و چقدر از سطح زمین را سنگ های رسوبی تشکیل می دهند؟

3.فروانترین سنگ های رسوبی سطح زمین را با ذکر درصد بنویسید؟

4.مواد تخریب شده شامل چه سنگ هایی هستند؟

5.با مثال طرز تشکیل مواد شیمیایی را در آبها توضیح دهید؟

6.کانی کوارتز که بیش تر حجم ماسه سنگ ها را تشکیل می دهد چگونه به وجود می آید؟

7.کانی اوپال چگونه تشکیل می شود؟

8.طرز تشکیل سنگ فلینت و کلسدون را بنویسید؟

9.دیاژنز چیست؟انواع آن را نام ببرید؟

10.اندازه دانه هایی که به محیط های رسوبی برده می شود به چه عواملی بستگی دارد؟


 
نویسنده: منصورریگی ::: چهارشنبه 89/9/24::: ساعت 11:49 صبح
سلام دوستان عزیز

اگه میبینید این وبلاگ 3 سال آپ نشده دلیلش اینه که من دیگه نمیومدم اینجا.

این وبو وقتی مینوشتم که دبیرستان میرفتم.الان دانشجوی سال 2پزشکی هستم.

متاسفانه دیگه نمیتونم مطلب بزارم از کسایی که نظر گذاشتن ممنونم.

امیدوارم از مطالب استفاده کرده باشین.

با آرزوی موفقیت برای همگی خدانگهدار


 
نویسنده: منصورریگی ::: چهارشنبه 89/9/24::: ساعت 11:40 صبح

با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان عزیز ، توجه فرمایید که وبلاگ در روز پنج شنبه به تاریخ 8/7/1389 به روز شده است.

منبع این مجموعه ، سایت دبیرستان شاهد اراک می باشد.البته پاورپوینت ها توسط خود بنده تهیه شده اند.

هفت سال زیست شناسی در کنکور تجربی به صورت پاورپوینت

زیست شناسی در کنکور سراسری 1381 به صورت power point با پاسخ تشریحی

زیست شناسی در کنکور سراسری 1382 به صورت power point با پاسخ تشریحی

زیست شناسی در کنکور سراسری 1383 به صورت power point با پاسخ تشریحی

زیست شناسی در کنکور سراسری 1384به صورت power point با پاسخ تشریحی

زیست شناسی در کنکور سراسری 1385به صورت power point با پاسخ تشریحی

زیست شناسی در کنکور سراسری 1386به صورت power point با پاسخ تشریحی

زیست شناسی در کنکور سراسری 1387به صورت power point با پاسخ تشریحی

سوالات کنکور تجربی سال 1381 

 پاسخنامه کنکور سال 1381

سؤالات کنکور تجربی سال 1382

پاسخنامه کنکور تجربی سال 1382 

سوالات کنکور تجربی سال 1383

پاسخنامه سوالات کنکور تجربی سال 1383

سوالات کنکور تجربی سال 1384

پاسخنامه کنکور تجربی سال 1384

سوالات کنکور تجربی سال 1385

پاسخنامه کنکور تجربی سال 1385

سوالات کنکور تجربی سال 1386

پاسخنامه سوالات کنکور تجربی سال 1386

سوالات کنکور تجربی سال 1387

 


 
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لینک دوستان

بانک سوالات-عادل خسروی
فقط من برای تو
عاشق تنها....
الکترونیک و کارما
دکتر علی حاجی ستوده
نبض شاه تور
شکوفه های زندگی
***جزین***
داود ملکزاده خاصلویی
از فرش تا عرش
چـــــاوش ( چه خبر از دنیا ؟؟؟؟)
سفیر دوستی
گروه اینترنتی جرقه داتکو
مسائل شیطان پرستی در ایران و جهان
هم نفس
* ی جایی برای همه *
فقط عکس خوشکل دارم
هر چی بخوای
افسوس که روزگار بر خلاف ارزوهایم گذشت افسوس......
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
سکوت پرسروصدا
شاهکار
.: شهر عشق :.
قافیه باران
ستاره
حاج آقا مسئلةٌ
کانون فرهنگی شهدا
وبلاگ خبری تحلیلی مبارز جوان
سکوت ابدی
►▌ استان قدس ▌ ◄
بلوچی از شهرستان چابهار
★ستاره ی سرخ★
نرگس موسوی
ای دریغااااااااا
محیا
قاطی پاتی!!!!!!!!---سارا
EMOZIONANTE
قلب سنگی
****شهرستان بجنورد****
آرامش درطوفان
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
قاصدک
پیامک
نوشته های دلم
ماییم و نوای بی نوایی
نفس
عکس های باغبادران
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
پاتوق
fazestan
برادران شهید هاشمی
علوم اقتصاد نظدی
مهنازوپسراش
من و عشقم
شقایقهای کالپوش
آسمون عشق
شیطون
عشق من عاشقتم
saicology
ice boys
چلچراغ شهادت
داستانا سرا
مهربونی
عشق گمشده
افسونگر
عدالت جویان نسل بیدار
پرستو.....
مجمع فرهنگی فاطمیون شهرستان لنجان
آوای عشق
کلبه تنهایی من
۩۞۩ برگ سبز تحفه درویش ۩۞۩
روح الله
قیدار شهر جد پیامبراسلام
ســــجــــادی

دنیای امروز
تنهایی
تنها یک رویا
بمب خنده
پرنسس
بوی سیب
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
در محضر قرآن
مقاله های تربیتی
بچه ها من تنهام!!!کمک
نظرمن
سیب گلاب
نوجوونی از خودتون
اواز قطره
اردبیل بهشتی پنهان
همرا ه با چهارده معصوم(علیهم السلام) ویارانشان
ستاره سهیل
تاریخ را به یاد اوریم
***باده عشق***
زازران
کوچه 13

عرشیای مشرقی
خنده بازار
ایوون رویا
صراط
هفت گنج
انسان های سنگی
پرواز تا یکی شدن
درباره ی رپ و دوست شدن با شما
دختر و پسرای ایرونی
نون و ریحون
RANGARANG
*کوچه پس کوچه های رفاقت*
تنهاترین عاشق
بارسلونا
فانوس
جوجو
عاشق باش و کوچک چون عشق میداند ایین بزرگ کردنت را
S p i c a
...DaYs Without You
ஜ کــــــــلبه ← اف1 ஜ
گل نیلوفر
هر چی تو فکرته
لبخند خدا
پاتوقی برای ایرونی ها
عشق سرخ من
دریچه....
زمزمه لحظات زندگی
رویای آشنا
حرفهای یک مسلمان
ستــایشــ
صادق جان
..:: السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ::..
عشق به معشوق
گل همیشه نازم
Opal
یادداشتها و برداشتها
فقط ما
عشق کده
فرزانگان امیدوار
طرفداران سریال های زیبا
شبستان
یاد نیما
موسیقی اصیل ایرانی
سیاه مشق هانا
ه/م/ه/چ/ی/ز
خانه ی ادبیات من
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
...دختر روستا...
غمگینم و غم را دوست دارم
آبی دلان عمران
عشق صفا صمیمیت محبت
داداشی
MOHTAJ MOHAABAT
کلبه ی عشق
پسران بد
ترانه سرا (وبلاگ رسمی یکتا نویسنده و ترانه سرا)
بی هم نفس
حرف های قشنگ
بدو بیا !!!!
زندگی شیرین
لنده، سلیمان شهرویی
بلوچستان
درکوی نیک نامان ما راگذرندادند
عشق اول،عشق آخر
هیچستان
جوک و خنده
پرورش دینی
درهم
کوچه باغ عاشقی
عروسک
راه آسمان
ورود ممنوع
بهشت برین
قرار نبود
ღ♥ღ من و تو ღ♥ღ
تا شقایق هست زندگی باید کرد
my twitter
------دوستی با خدا ------
دختر شرقی
یگانه دوست،اوست
گروه وبلاگ نویسان جنوب شرق
امام علی(علیه السلام)
دلتنگ همیشگی
خلیج فارس برای ایران
عشق+2
*عاشقانه های بی جواب*
با دوستان اما تنها
کمی تا قسمتی ابری
آتش
رایان چوب
عشقولانه
پرپر
Manna
تو منو میشناسی
bodhi
سلام خوش امدید
بر و بچه های ارزشی
صبا
حرفهای آسمانی
پریوش
iranjavan
علی اصغربامری
مهسا جون
طوبای محبت
سروش دل
سایه
ایرانِ اسلامی
♫♪زیبـــاے مُرداب،دختر ِ اِحْساسـ ♪ ♫
فطرس
اینجا همه چی درهمه
بارون
زیبا ترین وبلاگ
عکس و عکس
برق کنگان KANGAN POWER
نغمه ی عاشقی
عشق به خدا
بندر میوزیک
جامع ترین وبلاگ خبری
جاده های مه آلود
سید علی حسینی
تمام من...
متفاوت
شیدا
همه هستیم
عاشقانه ها
نگارشهای نگار
نــــــا کجــــــا آبـــــــاد دل مــــن ...

پری دریایی
فرزندتاریخ
شیطان در کمین گاه
روزبه
همسفر عشق
مناجات با عشق
تنهایی......!!!!!!
عشق
دلنوشته های یه عاشق!
چه زیباست با او بودن
بغضتو بشکن....
xXxXx کرجـــیـــهــا و البرزنشینها xXxXx
دیگه از ما گذشته
مصطفی
پیامنمای جامع
پـنـجـره
عشق نامه
من وتو
قلب شکسته
معماری
من و تنهایی و وبلاگ
جوان امروزی
به‌دونه
پایان من
زندگی شیرین
طب سنتی
تعمیر و نگهداری هواپیما&اطلاعت عمومی
کلبه تنهایی
سکـوتـــ شبـانـه"
یا د د اشت ها ی شخصی خو د م .
هالوی دیروز سردرگم حال نامرد آینده
گلبرگ
««««« شب های تهران »»»»»
دانشجوی پارسی
عصر پادشاهان
آزاد
السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
شمال
... یاس ...
دو بال پرواز
نـــابترینـــــــــــــــــها
هزار حرف نگفته
بهشت بهشتیان
just for you عاشقانه انتظار امدنش را بکش!!!!!!!
برو بچ ادبی
.*عکس*.
Note Heart
باران انتظار
allah is my lord
فقط خدا
عرفان وادب
دلنوشته های یک فروند چریک
شاعر پروانه ها ASSH
من و تو
وبلاگ شخصی محمد
داروخانه دکتر سلیمی
شخصی
تسبــیــ ـ ـ ـح واژه ها
✖√ناگفته های دختر تـ❤ـنها √✖
عشق تابینهایت
مینو دانلود
بهار عشق
غزلیات محسن نصیری(هامون)
.:شاه تورنیوز |shahtorn.ir | شاه تور:.جدید93
اشک شور
بـــــــلوک7
زمزمه های تنهایی من
لیلای مجنون
FaryadBiiiseda
vida
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
کارشناس مدیریت دولتی
غابات مازندران
 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

MnaoM

 

اشتراک

 
 

کد آهنگ